The rover team determined the rock to be a suitable target for the first use of Curiosity's contact instruments, the Mars Hand Lens Imager (MAHLI) and the Alpha particle X-ray spectrometer (APXS). |
Команда вездехода определила его в качестве подходящей мишени для первой проверки контактных инструментов лаборатории «Кьюриосити»: Mars Hand Lens Imager (MAHLI) и Alpha particle X-ray spectrometer (APXS). |
Values obtained from values of Wolfenstein parameters in the 2008 Review of Particle Physics. |
Значения получены из значений параметров Вольфенштейна из издания Review of Particle Physics 2008 года. |
He was previously the coordinator of an ESF Network on Topological Defects in Particle Physics, Condensed Matter & Cosmology (TOPDEF). |
До этого он был координатором Сети ESF по топологическим дефектам в физике элементарных частиц, физике твёрдого тела и космологии (ESF Network on Topological Defects in Particle Physics, Condensed Matter & Cosmology, TOPDEF). |
Quantum number Lessons in Particle Physics Luis Anchordoqui and Francis Halzen, University of Wisconsin, 18th Dec. 2009 |
Странность (квантовое число) Прелесть (квантовое число) Истинность (квантовое число) Lessons in Particle Physics Luis Anchordoqui and Francis Halzen, University of Wisconsin, 18th Dec. 2009 |
As a faculty member of Princeton University, he invented a device called the particle storage ring for high-energy physics experiments. |
Как преподаватель Принстонского университета, он предложил использовать накопительные кольца (particle storage ring) для получения интенсивных пучков частиц при проведении экспериментов в области физики высоких энергий. |
The term "particle filters" was first coined in 1996 by Del Moral, and the term "sequential Monte Carlo" by Liu and Chen in 1998. |
Термин «particle filter» был дан Дел Моралом в 1996 году, а «sequential Monte Carlo» - Лю (Liu) и Ченом (Chen) в 1998. |
I-War (known as Independence War in North America) is a space combat simulator developed by Particle Systems. |
«I-War» (или «Independence War» в североамериканском выпуске) - компьютерная игра в жанре космического симулятора разработанная компанией Particle Systems Ltd. |
The neural properties are being modeled by a Hodgkin-Huxley model, and the mechanical properties are being modeled by a Smoothed Particle Hydrodynamic algorithm. |
Свойства нейронов моделируются уравнениями Hodgkin Huxley, а механические свойства - алгоритмом Smoothed Particle Hydrodynamic. |
Any high scores made in this mode are not saved, the music (wave-captured from the original modules) is muffled and the effectiveness of the Particle Laser against spikes is not restored. |
Однако в этом режиме не сохраняются очки, приглушена музыка (представляющая собой оцифрованный звук из оригинала), и по-прежнему не восстановлена эффективность Particle Laser против шипов. |
Lightweight 'rigid particles' provide particle effects in games at minimal cost. |
Лёгкие «твёрдые частицы» обеспечивают эффекты частиц (англ. particle effects) в играх с минимальными затратами. |
Particle filter: useful for sampling the underlying state-space distribution of nonlinear and non-Gaussian processes. |
Фильтр частиц (Particle filter): полезно для семплинга базового пространства состояний распределения нелинейных и негауссовых(non-Gaussian) процессов. |
As instruments were used Particle Flow system for particle management and some elements of max script for fragmentation and explosion animation. |
В качестве инструментов моделирования использованы система управления частицами Particle Flow с элементами max script для фрагментации и анимации взрыва планеты. |
On March 15, 2010, ZeniMax Online Studios announced that it will be using the Fork Particle SDK to create the particle effects in its unannounced upcoming massively multiplayer game. |
15 марта 2010 ZeniMax Online Studios сообщила, что будет использовать Fork Particle SDK для создания эффектов частиц в своей неанонсированной игре. |
Particle creation and management are made using Particle Flow, particle blowing effect made with Wind object, gradual object dissapearing is made using material with animated opacity map Gradient Ramp. |
Создание и управление частицами выполнено с помощью Particle Flow, для эффекта рассеивания частиц использован объект Wind, постепенное исчезание объекта выполнено при помощи материала с анимированной картой прозрачности Gradient Ramp. |