Laser Squad Nemesis is a game of turn-based isometric combat, where players issue orders to a squad of soldiers or aliens. |
Laser Squad Nemesis - изометрическая игра с пошаговой системой боя, где игроки отдают приказы отряду солдат или инопланетян. |
Another early isometric game is Q*bert, which Warren Davis and Jeff Lee began programming in April 1982 and released in October/November 1982. |
Другая ранняя изометрическая игра - Q*bert, которую Уоррен Дэвис и Джефф Ли начали писать в апреле 1982 и выпустили в октябре/ноябре 1982. |
For instance, the isometric dimension of an n {\displaystyle n} -vertex tree is its number of edges, n - 1 {\displaystyle n-1}. |
Например, изометрическая размерность дерева с n {\displaystyle n} вершинами равна числу его рёбер, n - 1 {\displaystyle n-1}. |
The isometric dimension of a partial cube is the minimum dimension of a hypercube onto which it may be isometrically embedded, and is equal to the number of equivalence classes of the Djoković-Winkler relation. |
Изометрическая размерность частичного куба - это минимальная размерность гиперкуба, в который можно вложить граф изометрично и она равна числу классов эквивалентности отношения Джоковича - Винклера. |
That same year, Sega released Zaxxon, which introduced the use of isometric graphics and shadows; and SubRoc-3D, which introduced the use of stereoscopic 3D through a special eyepiece; This period also saw significant advances in digital audio technology. |
В том же году Sega выпустила игру Zaxxon, в которой представлена изометрическая графика и тени, а также игру SubRoc-3D, в которой стереоскопическая трехмерная графика реализована посредством специального окуляра. |
Is the resistance encountered greater than the overall maximal isometric strength? |
Сопротивление влияет больше, чем общая максимальная изометрическая сила. |
Knight Lore was something of a revolution in the home computer game market, using a forced-perspective isometric viewpoint branded Filmation, the style of which would be extensively copied in other games, notable examples being Batman and Head Over Heels from Ocean Software. |
Knight Lore был чем-то вроде революции на рынке домашних компьютерных игр: в игре использовалась изометрическая перспектива на движке Filmation, и она в последующем была в значительной степени скопирована другими играми, такими, как Batman и Head Over Heels от Ocean Software. |
Little Big Adventure 2 has two viewing modes - for indoor scenes it uses a 3D isometric perspective (the game field is rotated 45 degrees) like its predecessor, but for outdoor scenes a 3D perspective view is used. |
Little Big Adventure 2 имеет два режима камеры - для сцен вне помещений используется свободный перспективный вид, а для сцен в помещениях изометрическая перспектива (игровое поле поворачивается на 45 градусов). |
Cobra Triangle's camera view is isometric rather than overhead, and its gameplay is more focused on racing than combat. |
При этом, в СоЬга Triangle была представлена изометрическая камера, поскольку её игровой процесс больше сфокусирован на гонках, чем на боях. |
And here, a very peculiar poster because, simply because of using the isometric perspective in the computer, it won't sit still in the space. |
А здесь, очень особенный постер, просто потому, что используется компьютерная изометрическая перспектива, он не находится неподвижно в пространстве. |
Isometric perspective was not limited to arcade/adventure games, though; for example, the 1989 strategy game Populous used isometric perspective. |
Однако, изометрическая проекция не ограничивалась только аркадами и квестовыми играми - например, стратегическая игра Populous (1989) также использовала изометрическую перспективу. |
Also during the 1990s, isometric graphics began being used for Japanese role-playing video games (JRPGs) on console systems, particularly tactical role-playing games, many of which still use isometric graphics today. |
В течение 1990-х изометрическая графика начала использоваться в компьютерных ролевых играх, особенно в тактических ролевых играх, многие из которых используют изометрическую графику и поныне. |
It was released by Konami and featured a 3D isometric map that could be rotated by the player. |
Она была выпущена Konami, в ней была изометрическая 3D-карта, которую игрок мог вращать. |
And here, a very peculiar poster because, simply because of using the isometric perspective in the computer, it won't sit still in the space. |
А здесь, очень особенный постер, просто потому, что используется компьютерная изометрическая перспектива, он не находится неподвижно в пространстве. |