During the war, along with other employees of Lenfilm and Mosfilm, he was evacuated to Almaty, where he worked at the film studio Kazakhfilm, then at Mosfilm. |
Во время войны вместе с другими сотрудниками «Ленфильма» и «Мосфильма» находился в эвакуации в Алма-Ате, где работал на Центральной объединённой киностудии художественных фильмов (ЦОКС), затем - на «Мосфильме». |
Contrary to the point of view of the leaders of Lenfilm who insisted on the nomination of Natalya Kustinskaya, Motyl considered the actress "infinitely distant" from the front-line soldier conceived by him, since "there was no organic coarseness of the belligerent communications officer". |
Вопреки точке зрения руководителей «Ленфильма», настаивавших на кандидатуре Натальи Кустинской, Мотыль считал актрису «бесконечно далёкой» от задуманной им фронтовички, так как «в ней не было органической грубости воюющей связистки». |
Awarded USSR State Prize for the film "Lads", Lenfilm's Moskvin best camera work prize for "First Meeting, Last Meeting" (1986, director V.Melnikov). |
А.Тигай) и другие. Лауреат Государственной премии СССР за фильм «Пацаны», Премии «Ленфильма» за лучшую операторскую работу имени А. Н. Москвина за фильм «Первая встреча, последняя встреча» (1986, реж. |