| The Technodrome is now in Dimension X, while Krang, Shredder, Bebop and Rocksteady are stranded on Earth. | Технодром теперь в Измерении Икс, а Крэнг, Шреддер, Бибоп и Рокстеди застряли на Земле. |
| All right, Bebop and Rocksteady, I know you're up there somewhere. | Ждите меня, Бибоп и Рокстеди я знаю, вы где-то здесь. |
| Five new bosses were added: Slash (who replaced Cement Man), the Rat King, Battletank Shredder, and the duo of Bebop and Rocksteady (who replaced Tokka and Rahzar, who were moved to the new Technodrome level). | Были добавлены пять боссов: Слэш (заменивший грязевого человека), Крысиный Король, боевое орудие Шреддера, а также дуэт Рокстеди и Бибоп (заменившие Току и Разара, которые стали боссом на новом уровне Технодрома). |
| It featured the Turtles as superheroes, that gained costumes and superpowers with the use of Mutastones, while Shredder, Bebop and Rocksteady gained supervillain powers with the use of a Dark Mutastone. | Черепашки были представлены, как супергерои в особых костюмах и с сверх силами, питаемыми из «Мута-Камней», а Шреддер, Бибоп и Рокстеди имели супер-злодейские силы благодаря «тёмным Мута-Камням». |
| He said that one of the reasons he invented bebop was that he was pretty sure that white musicians wouldn't be able to replicate the sound. | Он сказал, что для него одним из стимулов для изобретения стиля бибоп была уверенность в том, что белый музыкант не сможет воспроизвести такие звуки. |
| In fact, a tune called "52nd Street Theme" by Thelonious Monk became a bebop anthem and jazz standard. | Фактически, мелодия, называемая «Темой 52-й улицы» и написанная Телониусом Монком, стала гимном бибопа и джаза. |
| You have eyes on Bebop and Rocksteady? | Так ты видела Бибопа и Рокстеди? |
| Hipster or hepcat, as used in the 1940s, referred to aficionados of jazz, in particular bebop, which became popular in the early 1940s. | Хипстеры - в США 1940-х годов это поклонники джаза, особенно бибопа, ставшего популярным в начале 1940-х. |
| You know, I was doing just fine tracking Bebop and Rocksteady, and then you just T-boned my existence. | Я искал себе Бибопа с Рокстеди, а с тобой всё пошло наперекосяк. |
| You cannot escape the Bebop! | От Бибопа ещё никто не убегал! |
| Jain performed at the 2015 Solidays Festival, the BIG Festival (Biarritz International Groove) in Biarritz and Bebop Festival. | В 2015 году Джейн принимает участие в музыкальных фестивалях Solidays в Париже, в фестивале BIG (Biarritz International Groove) в Биаррице и в фестивале Bebop в Ле-Мане. |
| One of their first projects was collaborating with Sunrise on Cowboy Bebop: Knockin' on Heaven's Door, a feature film based on the Cowboy Bebop anime series. | Одним из первых проектов студии была совместная с «Sunrise» работа над фильмом «Cowboy Bebop: Knockin' on Heaven's Door», базирующимся на аниме-сериале «Cowboy Bebop». |
| His sense of harmony was highly developed, enabling him to deliver bold statements through complex harmonic progressions (chord changes), and embodying the linear, "algebraic" terms of bebop harmony. | Сильно развитое чувство гармонии позволяло ему передать смелые фразы посредством аккордов, воплощавших линейные «алгебраические» составляющие гармонии би-бопа. |
| Greenwich Village, once the in spot for beatnik jazz and bebop, is today home to the popular folk music fad, a do-it-yourself musical expression that's attracted youngsters from all across the nation. | Гринвич вилидж - когда-то центр культуры битников, джаза и би-бопа. Сейчас это популярное место среди фанатов народной музыки. Музыка, которую может играть каждый, привлекает молодёжь. |
| Notable jazz musician Frank Bennett covered the song by fusing elements of big bands and bebop in his 1996 album Five O'Clock Shadow. | Джазовый музыкант Фрэнк Беннетт (англ.)русск. перепел песню путём слияния элементов биг-бэнда и би-бопа, она была выпущена на его диске Five O'Clock Shadow (1996 г.). |
| He relocated to New Orleans in 1954, playing with Sharkey Bonano and Al Hirt in a Dixieland jazz setting, but his main focus since has been bebop. | В 1954 году Френк переехал в Нью-Орлеан, где играл с Sharkey Bonano и Al Hirt в Dixieland jazz setting, но его основное внимание было приковано к бибопу. |
| During this period he mastered improvisation and developed some of the ideas that led to the later development of Bebop. | В течение этого периода он освоил основные принципы импровизации и развил некоторые идеи, предшествовавшие бибопу. |