The Harrier was developed directly from the Hawker Siddeley Kestrel prototype aircraft, following the cancellation of a more advanced supersonic aircraft, the Hawker Siddeley P.. |
Harrier был разработан на основе опытного самолета Hawker Siddeley Kestrel, после отмены разработки более совершённого сверхзвукового самолета Hawker Siddeley P.. |
One variant, the Kestrel VIII, was configured as a 'pusher engine' for the Short Singapore flying boat. |
Один из вариантов, Kestrel VIII, использовался с толкающим винтом на летающей лодке Short Singapore. |
In the early 1930s, Rolls-Royce started planning its future aero-engine development programme and realised there was a need for an engine larger than their 21-litre (1,296 cu in) Kestrel which was being used with great success in a number of 1930s aircraft. |
В начале 1930-х годов компания Роллс-Ройс начала планировать программу разработки перспективных авиационных двигателей и пришла к выводу, что необходим двигатель большего объёма, чем 21-литровый Kestrel, который с большим успехом устанавливался на многие самолёты в 1930-е гг. |
The Kestrel was strictly an evaluation aircraft and to save money the Pegasus 5 engine was not fully developed as intended, only having 15,000 pounds (67 kN) of thrust instead of the projected 18,200 pounds (81 kN). |
Kestrel был строго опытным самолётом, и для экономии средств разработка двигателя Pegasus 5 была проведёна с ограничениями, и его тяга составляла 15000 фунтов (67 кН) вместо запланированных 18200 (81 кН). |
The Hawker P. and the Hawker Siddeley Kestrel FGA. are the experimental and development aircraft that led to the Hawker Siddeley Harrier, the first vertical and/or short take-off and landing (V/STOL) jet fighter-bomber. |
Хоукер P. (англ. Hawker P.) и Hawker Siddeley Kestrel FGA. - экспериментальные самолёты и самолёты-прототипы, предшествовавшие появлению истребителя-бомбардировщика Хоукер Сиддли Харриер (англ. Hawker Siddeley Harrier), первого в мире серийного самолёта с вертикальным взлетом и посадкой. |