The third theme used for the series is an orchestral rendition of the aria, "Dio Possente" (Even Bravest Hearts May Swell) from Charles Gounod's opera, Faust. |
Третья тема, используемая в сериале, это ария «Dio Possente» (Даже храбрые сердца могут увеличиваться) из оперы «Фауст» Шарля Гуно в оркестровом исполнении. |
Carlo Graziani-Walter, noted Italian mandolinist and composer of his time dedicated his rendition of Rimembranze from Gounod's Faust for mandolin to Ginislao Paris. |
Карло Грациани-Вальтер, известный итальянский мандолинист и композитор посвятил переложение для мандолины из оперы Фауст Гуно Джинислао Парису. |
Having graduated to the composition class under Ambroise Thomas, Massenet was entered for the Conservatoire's top musical honour, the Prix de Rome, previous winners of which included Berlioz, Thomas, Gounod and Bizet. |
Закончив класс композиции под руководством Амбруаза Тома, Массне был удостоен самой высокой консерваторской награды - Римской премии, среди прежних обладателей которой были Берлиоз, Тома, Гуно и Бизе. |
On Plate G depicts a musical form to the piece by Gounod. |
G изображена музыкальная форма по пьесе Гуно. |
According to some sources it was this piece that so impressed Gounod that he dubbed Saint-Saëns "the Beethoven of France" (other sources base that distinction on the Third Symphony). |
Согласно некоторым источникам, именно это произведение так вдохновило Гуно, что он назвал Сен-Санса «французским Бетховеном» (по другим данным, Гуно сказал это после того, как услышал Третью симфонию). |