| I'm hoping to extract an algorithm to define their movement. | Я пытаюсь вывести алгоритм поведения голубей. |
| A fast algorithm of constant complexity is given, along with measurements of the robustness of the resulting graphs. | Быстрый алгоритм константной сложности дан вместе с измерениями надёжности полученных графов. |
| A number of logical constraints were identified and the algorithm was rewritten. | Исходя из этого был выявлен ряд логических ограничений и алгоритм был переписан. |
| Their algorithm was very difficult to crack... | Их алгоритм было очень трудно взломать... |
| These nonsimplex domains are called Vinberg polytopes, after Ernest Vinberg for his Vinberg's algorithm for finding nonsimplex fundamental domain of a hyperbolic reflection group. | Такие области, не являющиеся симплексами, называют политопами Винберга по имени Эрнеста Винберга, разработавшего алгоритм для поиска несимплексной фундаментальной области гиперболической группы отражений. |
| In 1980 he and John Pollard factored the eighth Fermat number using a variant of the Pollard rho algorithm. | В 1980 Брент и Джон Поллард факторизовали восьмое число Ферма, используя модифицированный P-алгоритм Полларда. |
| The first is "Pollard's kangaroo algorithm". | Первое название - алгоритм «кенгуру» Полларда. |
| For this reason, Pollard's lambda algorithm is considered an exponential time algorithm. | По этой причине лямбда-алгоритм Полларда считается алгоритмом экспоненциальной сложности. |
| In computational number theory and computational algebra, Pollard's kangaroo algorithm (also Pollard's lambda algorithm, see Naming below) is an algorithm for solving the discrete logarithm problem. | В вычислительной теории чисел и вычислительной алгебре алгоритм «кенгуру» Полларда (а также лямбда-алгоритм Полларда, см. раздел «Название» ниже) - это алгоритм решения задачи дискретного логарифмирования. |
| In order to do so quickly, they typically use a hash table or similar data structure for storing the previously-computed values, and therefore are not pointer algorithms: in particular, they usually cannot be applied to Pollard's rho algorithm. | Чтобы делать это быстро, обычно они используют хеш-таблицы или подобные структуры данных, а потому такие алгоритмы не являются алгоритмами указателей (в частности, обычно их нельзя приспособить к ро-алгоритму Полларда). |
| The Double Ratchet algorithm that was introduced as part of the Signal Protocol has also been adopted by other protocols. | Алгоритм Double Ratchet Algorithm, который был введен как часть протокола Signal, также был адаптирован другими протоколами. |
| The name MAGENTA is an acronym for Multifunctional Algorithm for General-purpose Encryption and Network Telecommunication Applications. | MAGENTA является сокращением от Multifunctional Algorithm for General-purpose Encryption and Network Telecommunication Applications (Многофункциональный алгоритм для шифрования в общих целях и телекоммуникационных приложениях). |
| For high-dimensional datasets (i.e. with number of dimensions more than 10), dimension reduction is usually performed prior to applying a K-nearest neighbors algorithm (k-NN) in order to avoid the effects of the curse of dimensionality. | Для наборов данных высокой размерности (т.е. с числом размерностей больше 10), снижение размерности обычно осуществляется перед применением метода k-ближайших соседей (англ. k-nearest neighbors algorithm, k-NN) с целью избежать эффект проклятия размерности. |
| The basic algorithm is described in the papers An O(ND) Difference Algorithm and its Variations by Eugene W. Myers and in A File Comparison Program by Webb Miller and Myers. | Базовый алгоритм изложен в книгах An O(ND) Difference Algorithm and its Variations Юджина В. Майерса, и в A File Comparison Program Вебба Миллера и Майерса. |
| Bresenham's line algorithm is a line drawing algorithm that determines the points of an n-dimensional raster that should be selected in order to form a close approximation to a straight line between two points. | Алгоритм Брезенхе́ма (англ. Bresenham's line algorithm) - это алгоритм, определяющий, какие точки двумерного растра нужно закрасить, чтобы получить близкое приближение прямой линии между двумя заданными точками. |