For horn and piano: Scherzo, impromptu (1980). |
Для валторны и фортепиано: Скерцо, Экспромт (1980). |
The sonata features a typical four movement layout with an opening sonata form, a ternary scherzo, a slow movement (also in ternary form) and a finale in sonata form. |
В сонате есть традиционные четыре части: сонатное Allegro, тройное скерцо, медленная часть (также в трехчастной форме) и финал в сонатной форме. |
The scherzo second movement and presto finale are in such contrast with the opening that the pianist Zygmunt Stojowski commented that the work "begins like Bach and ends like Offenbach". |
Вторая часть - скерцо и финал составляют такой контраст с первой, что, как говорил пианист Зыгмунт Стоёвский, концерт начинается «в стиле Баха, а заканчивается в стиле Оффенбаха». |
In December 1878 Bruckner replaced the original Scherzo with a completely new movement, which is sometimes called the "Hunt" Scherzo (Jagd-Scherzo). |
В декабре Брукнер заменил оригинальное скерцо совершено новой композицией, иногда именуемой «Охотничье скерцо» (Jagd-Scherzo). |
Gramophone called Kogan's Rachmaninoff cycle (Symphonies 1, 2, 3, Symphonic Dances, "Isle of the Dead," "Vocalize & Scherzo") "... sparkly, strongly communicative Rachmaninoff... vibrant, soulful and involving." |
Рахманиновский цикл в интерпретации Когана (Симфонии 1, 2, 3, «Остров мертвых», «Вокализ» и «Скерцо») журнал «Gramophone» назвал «... пленительным, истинным Рахманиновым... живым, трепетным и захватывающим». |